Essent warmte update 10/12/2013

Beste forum bezoeker,

het bezwaarschrift van CDER rammelt aan alle kanten. Ik heb daarover 3x gebeld met CDER en twee mailberichten gestuurd waar ik nog steeds geen antwoord op gehad.

Ook ben ik niet terug gebeld door CDER (nog steeds niet – kennelijk vindt me het normaal om te communiceren via een FORUM om onduidelijkheid te creeeren in plaats van de handen in een te slaan tegen Essent) dus heb ik besloten in overleg met de afdeling bezwaarschriften (heer Branden), de heer Kees van Rijn (ingenieur) en de heer van dit forum om een eigen bezwaarschrift op te stellen. Omdat 31 december met rasse schreden nadert kan onmogelijk gewacht worden tot CDER een keer terugbelt of terug mailt.

1. Zo dient absoluut – indien er sprake van twee eigenaren van een eigen woning – het bezwaar op beide namen te worden ingediend omdat de gemiddelde bruger nu eenmaal niet weet op welke persoon in een betreffende jaar de reguliere hypotheekrente is afgetrokken.
2. In het bezwaar ontbreekt de tekst “…… U dient mijn eigen woning schuld te verhogen in het jaar X met (bijvoorbeeld) 2400,00 euro…..”
3. in het bezwaar ontbreekt het rentebedrag waar u om verzoekt om in mindering te brengen op het belastbare inkomen ven het desbetreffende jaar.
4. omdat wij wel een BECON nummer hebben (dat is een belastingconsulentnummer bij de Belastingdienst) worden alle bezwaarschriften geregistreerd onder mijn kantoor waardoor de fiscus met vragen rechtstreeks de belastingconsulent benaderd en niet de klant zelf.
5. bij het bezwaar van CDER ontbreekt de fiscale toelichting een de kopie van de uitspraak op bezwaar van 17 september 2013. Deze dient u absoluut bij te voegen. Deze uitspraak is op dringend advies van mij vorige week donderdag geplaatst op het forum van de heer Van Rijn.
6. Omdat bezwaarschriften wegens een efficiency slag bij de Belastingdienst door verschillende bezwaarafdelingen in den lande worden behandeld is het maar de vraag of uw bezwaarschrift zonder bijlagen als deze op het bureau van een belastingambtenaar belandt in Amsterdam, of hij wel op de hoogte is van de bezwaarzaak die in Tilburg/Breda en Eindhoven loopt.
7. U begrijpt vast wel dat de heer Branden uit Breda onmogelijk 10.000 bezwaarschriften in zijn eentje gaat behandelen.
8. Door het bezwaar door mijn kantoor te laten behandelen (en de afwikkeling ervan) neem ik alles weg uit handen van de klant. Het is immers een vrije keuze om te kiezen voor ons kantoor en geen verplichting.
9. Ik ben dagelijks van 9.00 tot 21.00 bereikbaar om alle vragen te beantwoorden zowel per mail als per telefoon en heeft iedereen ” een geld terug garantie” en de garantie dat het bezwaar binnen 24 uur is afgehandeld.
10. Tot slot: door mijn heldere en open relaas worden nagenoeg alle vragen beantwoord van klanten en plaats ik om de paar dagen met een update. Zo weten we zeker dat niemand tekort wordt gedaan en iedereen het geld gaat ontvangen waar hij/zij recht op heeft.

Bovenstaande is voor vele mensen voldoende waard om er 47,50 voor te betalen.

Er zijn inmiddels weer enkele nieuwe (fiscale) aanvullingen en die zal ik morgen posten als Essent warmte update versie 5.0 datum 11 december 2013.

Giannis Garlemos
Belastingconsulent (in de Reeshof)
06-47165290